glavnaya
Processed with Lensa with Magic Correction
Dela gärna med dina vänner

Det var länge sedan det var söndagsskola. Barnen hade väntat länge på den här dagen. De saknade varandra och lärarna mycket.

Söndagsskolan har nu börjat igen. Dagen var fylld av glädje och Guds välsignelser.

Berättat av barn

Misha

Jag har inte varit i söndagsskolan på länge. Jag är glad att få träffa mina vänner och komma hit.
Misha är 10 år

Nastiay

Jag älskar verkligen våra lärare på vår skola. Jag gillade att spela Maria i vår föreställning. Jag ser fram emot nästa klass. Nastja 14

Vika

Jag tror på Gud och att Han älskar mig och alla andra. Jag har saknat mina vänner och lärare. Och jag är mycket glad att jag fick komma igen till söndagsskolan i Vännernas Hus. Vika 11 år

Ruslana

Jag väntade så, att söndagskolan skulle starta igen. Jag blev så glad. Här är mina vänner, vi har inte setts på länge och jag har saknat dem. Och jag har saknat alla lärare, de är fantastiska. Ruslana 13 år

Se med ditt hjärta

kollazh 2

Barnen sjunger, prisar Gud, deltar i sketcher, läser Bibeln och känner Guds kärlek och omsorg. De får en varm lunch, frukt och godsaker. Dagen i söndagsskolan är en speciell tid, svårt att beskriva med ord, man måste se det med hjärtat.

kollazh 1

Glädje över gåvorna

podarki

Efter lektionen fick barnen julklappar av lärarna. Barnen var mycket glada och njöt av denna stund.

Olya

Jag och mina bröder kommer alltid till söndagskolan . Jag fick en present och jag är mycket glad.
Olga, 12 år

Det är så bra att barnen har möjlighet att gå i söndagsskolan. Jag vill rikta ett stort tack till alla som har gjort söndagsskolan i Vännernas Hus möjlig. Det är så nödvändigt och viktigt att barnen får höra Guds ord.

“Blir det söndagsskola i morgon också? Jag vill också vara med!”

Dasha 1
Lilla Dasha, 8 år gammal

Slavik

Tron på Gud hjälper oss att vara goda och inte synda. Jag gillar att umgås med mina vänner på söndagskolan.” Slavik, 15 år

bibliya sve

Text och foto:Tanja

Dela gärna med dina vänner

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *